I dag består förvaltningen av kostverksamhet, It-avdelning, post och tryckeri, bemanningsenhet, kontaktcenter och logistikenhet.
- Kostverksamheten levererar mat till skolan och äldreomsorgen.
- It-avdelningen ansvarar för drift och support av kommunens verksamhetssystem, nätverk, datorer och Ipads. Avdelningen stöttar förvaltningarna vid införande av deras verksamhetssystem och samordnar inköpen av hårdvara och programvara.
- Post och tryckeri sköter den dagliga leveransen av internposten till samtliga förvaltningar, både i stadshuset och till verksamheterna utanför tätorten. Enheten är även det centrala tryckeriet för kommunens verksamheter.
- Bemanningsenheten rekryterar och introducerar korttidsvikarier och tillgodoser behovet av vikarier till de av kommunens verksamheter som ingår i avtal.
- Kontaktcenter är den naturliga vägen in i kommunen som ska göra det enkelt och smidigt för medborgare att komma i kontakt med Värnamo kommun. Kontaktcenter hanterar medborgarnas frågor och ansvarar för information, rådgivning och viss handläggning – via det personliga besöket, telefon och digitala kanaler. Ambitionen är att kunna lösa så mycket som möjligt av medborgarens frågor direkt i kontaktcentret
- Logistikenheten ansvarar för administration och skötsel av kommunens ca 270 fordon. Enhetens uppdrag är även att hantera kommunens distributionslösning av varor till och från kommunens verksamheter.